Aktualności
Żywa lekcja języka polskiego
Kolejne spotkanie gimnazjalistów ze sztuką odbyło się 21.11.2016r. Tym razem z inicjatywy nauczycieli języka polskiego uczniowie mogli obejrzeć sztukę teatralną zatytułowaną „Skąpiec”. Aktorzy z białostockiego zespołu teatralnego w ciekawy i zabawny sposób przypomnieli lekturę omawianą przez młodzież. Angażowali również uczniów do aktywnego oglądania, nawiązując z nimi rozmowę. Ta „żywa” lekcja języka polskiego była też przypomnieniem znaków teatralnych i pojęć związanych z tą dziedziną sztuki.
Zajęcia na basenie "Czwórka"
Od początku września wszyscy uczniowie z klas trzecich Szkoły Podstawowej w ramach jednej z godzin edukacji fizycznej uczęszczają na basen. Tam pod okiem wykwalifikowanych instruktorów z naszej szkoły: Katarzyny Ryzop, Beaty Kruszczyńskiej-Henke oraz Violetty Kuśmider uczą się pływać. Dzieci podzielone są na trzy grupy, co związane jest ze stopniem oswojenia z wodą oraz umiejętnościami pływackimi, jakie uczniowie nabyli dotychczas. Bezpłatne zajęcia odbywają się na jednej z nowocześniejszych pływalni w Bydgoszczy „Czwórka”, mieszczącej się przy ulicy Stawowej na Błoniu. Dzieci dojeżdżają na zajęcia wynajętym autokarem wraz ze swoimi wychowawczyniami: Moniką Najdek, Elżbietą Dymską i Beatą Szczutkowską.
Zdjęcia z zajęć można zobaczyć w zakładce "Zdjęcia"
Pomoc rodakom na Wileńszczyźnie
UWAGA RODZICE!
Poniższe oświadczenie jest niezbędne do rozliczenia stypendium - dotyczy zakupów na paragon. Po wypełnieniu przez rodzica musi być potwierdzone pieczątką szkoły i podpisem osoby upoważnionej. Druk oświadczenia dostępny w sekretariacie.
Wykład dla gimnazjalistów w Pałacu Młodzieży
Dnia 10 listopada 2016 r. uczniowie klasy III a gimnazjum wzięli udział w wykładzie pt. „Chrzest Polski jako moment włączenia Polski do kultury i sztuki europejskiej” wygłoszonym przez historyka sztuki z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Organizatorem wyjścia była p. Joanna Dobber – Woźnicka. Spotkanie odbyło się w Pałacu Młodzieży i związane było z 1050 rocznicą Chrztu Polski oraz XXXV Tygodniem Kultury Chrześcijańskiej. Wykład połączony z pokazem multimedialnym wzbogacił wiedzę gimnazjalistów na temat miejsca i czasu narodzin sztuki, średniowiecza jako epoki bardzo ważnej w dziejach historii Europy i Polski, postaci historycznych z tego czasu, średniowiecznych budowli. Uczniowie poznali też najważniejsze zasady konserwatorskie i przekonali się, że ochrona dziedzictwa kultury jest naszą powinnością. Trzecioklasiści mogli też wykazać się swoją wiedzą, odpowiadając na pytania przygotowane przez prowadzących. Uczniowie Zuzanna Zielińska, Filip Dobrak i Tomasz Zabrocki podali prawidłowe odpowiedzi i otrzymali od organizatorów drobne upominki. Udział w tym spotkaniu był niezwykłym połączeniem lekcji historii, sztuki i języka polskiego.
Dnia 10 listopada 2016 r. uczniowie klasy III a gimnazjum wzięli udział w wykładzie pt. „Chrzest Polski jako moment włączenia Polski do kultury i sztuki europejskiej” wygłoszonym przez historyka sztuki z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Organizatorem wyjścia była p. Joanna Dobber – Woźnicka. Spotkanie odbyło się w Pałacu Młodzieży i związane było z 1050 rocznicą Chrztu Polski oraz XXXV Tygodniem Kultury Chrześcijańskiej. Wykład połączony z pokazem multimedialnym wzbogacił wiedzę gimnazjalistów na temat miejsca i czasu narodzin sztuki, średniowiecza jako epoki bardzo ważnej w dziejach historii Europy i Polski, postaci historycznych z tego czasu, średniowiecznych budowli. Uczniowie poznali też najważniejsze zasady konserwatorskie i przekonali się, że ochrona dziedzictwa kultury jest naszą powinnością. Trzecioklasiści mogli też wykazać się swoją wiedzą, odpowiadając na pytania przygotowane przez prowadzących. Uczniowie Zuzanna Zielińska, Filip Dobrak i Tomasz Zabrocki podali prawidłowe odpowiedzi i otrzymali od organizatorów drobne upominki. Udział w tym spotkaniu był niezwykłym połączeniem lekcji historii, sztuki i języka polskiego.
Jak obchodziły Święto Niepodległości klasy 1-3
9 listopada 2016 roku odbyła się w naszej szkole uroczystość z okazji Święta Niepodległości skierowana do uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Tą nietypową lekcję z patriotyzmu przygotowali uczniowie klasy 3c pod opieką wychowawczyni Pani Elżbiety Dymskiej i przy współpracy nauczycielki historii Pani Ewy Jędrzejczak-Taranek... czytaj więcej
Śladami Marszałka Józefa Piłsudskiego - wspomnienia wileńskie
We wtorek 8 listopada 2016 roku w Zespole Szkół nr 23 w Bydgoszczy odbyła się wieczornica z okazji Święta Niepodległości dla środowiska szkolnego i lokalnego. Tegoroczny temat „Śladami Marszałka Józefa Piłsudskiego – wspomnienia wileńskie” związany był z podsumowaniem akcji „Wilno”. Uroczystość przygotowali uczniowie ze Szkolnego Koła Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy pod opieką Pani Ewy Jędrzejczak-Taranek czytaj więcej...
Zdjęcia z wieczornicy i wycieczki do Wilna można zobaczyć w zakładce "Zdjęcia"
Przeczytaj artykuł "Promowali Bydgoszcz i zawieźli dary dla polskiej szkoły na Wileńszczyźnie" - Express Bydgoski
Przeczytaj artykuł "Wieczornica z okazji Święta Niepodległości w ZS nr23" - Express Bydgoski
Zobacz audycję "Umiłowanie do ojczyzny jest ważne każdego dnia" - TVP Bydgoszcz
Wyjścia klasowe na przedstawienia teatralne
3 i 4 listopada 2016 roku uczniowie Zespołu Szkół nr 23 mieli okazję obejrzeć przedstawienia teatralne wystawione przez aktorów Teatru Artenes z Wrocławia. Inicjatywę tę podjęli nauczyciele języka polskiego – p. Elżbieta Napora, p. Joanna Dobber – Woźnicka i p. Grażyna Czajkowska. Uczniowie klas IV obejrzeli spektakl pt. „Polak mały”, klas V i VI – „Tacy jak my”, a klas II i III gimnazjum – „Pokolenie 1920”. Organizowane od wielu lat wyjścia na przedstawienia teatralne dzięki współpracy z teatrami edukacyjnymi są okazją do przekazania wiedzy literackiej w ciekawszy sposób niż nauka w szkole. Spektakle te przygotowane są na podstawie omawianych lektur szkolnych, dzięki takiej formie przekazu dzieci i młodzież utrwalają zdobytą wcześniej na lekcjach wiedzę. Poza tym kontakt ze sztuką uczy wrażliwości, a same wyjścia są okazją do integracji zespołu klasowego i uczenia się kulturalnego zachowania w miejscu publicznym.