Laboratoria przyszłości
W grudniu i styczniu w naszej szkole odbyły się zajęcia z robotyki na lekcjach informatyki. Dzieci z klasy IIIa, IIIb, i IIIc rozpoczęły od budowania modeli z klocków według instrukcji z komputera. Następnie pojazd był programowany i sterowany przez uczniów. Zarówno dziewczynki, jak i chłopcy pracowali w pełnym skupieniu, a finalnie zajęcia wywołały uśmiech na twarzy wszystkich uczestników. Największą radość i satysfakcję dzieciom sprawiło sterowanie samodzielnie złożonymi modelami. Zobacz zdjęcia
W grudniu 2024 z okazji Świąt Bożego Narodzenia klasy czwarte i piąte pracowały z pisakami 3D. Na lekcjach informatyki w gupach dwuosobowych dzieci wykonywały, korzystając z szablonów, bomki, które później zawisną na choinkach. Każdy uczeń mógł zabrać efekt swojej pracy do domu. Praca wszystkim bardzo się podobała, a jak wyglądały bombki można zobaczyć na zdjęciach. Zobacz zdjęcia
W czerwcu 2024 klasy trzecie korzystając z klocków WeDo2.0 kolejny raz budowały i programowały roboty. Tym razem budowali roboty, które sami sobie wybrali. Uczniowie poznali możliwości programu wykorzystując go do programowania robotów, który jeździły, wydawał znaki świetle i dźwiękowe. Zobacz zdjęcia
W czerwcu 2024 klasy czwarte korzystając z klocków Lego Education Spie Prime kolejny raz budowały i programowały roboty. Tym razem budowali robota Bike (rower). Uczniowie poznali możliwości programu Spike wykorzystując go do programowania robota, który jeździł do przodu i do tyłu, poruszał się po pochylni, wydawał znaki świetle i dźwiękowe. Zobacz zdjęcia
Klasy czwarte: 4a i 4b korzystając z klocków Lego Education Spie Prime budowały i programowały robota „Nosorożec”. Uczniowie poznali możliwości programu Spike wykorzystując go do programowania robota, który jeździł, skręcał, poruszał się po kwadracie, wydawał znaki świetle
i dźwiękowe. Zobacz zdjęcia
Do naszej szkoły zawitała drukarka 3D, którą otrzymaliśmy w ramach Projektu Laboratoria Pszyszłości. Na lekcjach informatyki uczniowie z różnych klas mieli możliwość poznać jej działanie. Uczniowie mieli okazję dokładnie obejrzeć drukarkę Banach School 3D oraz poznać jej budowę i najważniejsze elementy.
Następnie obejrzeli różne przykłady wydruków oraz obserwowali drukarkę podczas wydruków modeli, które później mogą być wykorzystane na lekcjach lub do dekoracji sali. Uczniowie byli bardzo zainteresowani możliwościami drukarek 3D i wyrazili chęć samodzielnej obsługi takiego sprzętu w przyszłości.
Tym razem przed Wielkanocą 2024 na zajęciach informatyki klasy czwarte korzystały z możliwosci pracy pisakami 3D. Uczniowie wybierali różne szablony i różne kolory filamentów, by w pracy zespołowej stworzyć własne niepowtarzalne prace: baranki, zajączki, gałązki czy koszyczki wielkanocne. Zobacz zdjęcia
Na początku kwietnia 2024 tuż przed Świętami Wielkanocnymi na zajęciach informatyki tym razem klasy piąte korzystały z możliwosci pracy pisakami 3D. Uczniowie wybierali różne szablony i różne kolory filamentów, by w pracy zespołowej stworzyć własne niepowtarzalne prace: okulary, zajączki czy koszyczki wielkanocne. Zobacz zdjęcia
Święta Wielkanocne tuż tuż więc w marcu na zajęciach edukacji informatycznej tym razem w klasach trzecich można było się "pobawić" pisakami 3D. Dzieci z wielką chęcią zabrały się do pracy. Wybierały różne szablony: zajączki, koszyczki, kurczaczki, baby wielkanocne, co niektórzy wybrali sztućce - no bo jak bez nich zjeść np. pyszne ciasto wielkanocne? Dzieci z radością zabrały swoje prace do domu, by pochwalić się rodzicom. Zobacz zdjęcia
Podczas "Drzwi otwartych" 29 lutego dla rodziców i przyszłych pierwszoklasistów zorganizowano różne zajęcia między innymi w sali komputerowej można było zobaczyć drukarkę 3D oraz wykonać dowole prace korzystając z szblonów i długopisów 3D. Zarówno dzieci jak i ich rodzice świetnie się bawili. Zobacz zdjęcia
Klasy trzecie: 3a i 3b korzystając z klocków Lego WeDo2.0 budowały i programowały robota „Frog's Metamorphosis”. Uczniowie poznali możliwości programu wykorzystując programowanie robota, który jeździł, wydawał znaki świetle i dźwiękowe. Uczniowie również brali udział w grupowych zawodach, która żaba jest szybsza lub silniejsza. Zobacz zdjęcia
30 września uczniowie klasy 8c i 8d z wychowawcami zorganizowali w szkole „Wieczór bez elektroniki”. W czasie tych zajęć młodzież piekła gofry, wykorzystując sprzęt, który otrzymaliśmy z programu „Laboratoria Przyszłości”.
We wrzesniu i październiku uczniowie klas ósmych na lekcjach informatyki korzystali z długopisów 3D. Dzięki pracy na kilku lekcjach powstało wiele modelów: graniastosłupy, ostrosłupy, wieże Eiffla, londyńskie piętrowe autobusy, modele owadów. Uczniowie świetnie się bawili, a w galerii można zobaczyć efekty ich pracy. Zobacz zdjęcia
19 października na godzinie wychowawczej uczniowie klasy 8c razem z wychowawcą przygotowali tosty, które umiliły czas lekcyjny. Zajęcia przeprowadzono z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego przez szkołę w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
W październiku i listopadzie uczniowie kolejnych klas, tym razem szóstych na lekcjach informatyki mieli przyjemność korzystania z długopisów 3D. Powstały nowe modele: samolotów, samochodów, okularów, Big Bena i wielu innych. Zobacz zdjęcia
W styczniu klasy 4a i 4c na lekcjach informatyki korzystali z klocków LEGO Education Spike Prime pozyskanych przez szkołę w ramach programu "Laboratoria Przyszłości". Dzieci bardzo chętnie budowali i programowali roboty, bawili się a jednocześnie uczyli w ramach zajęć robotyki. Zobacz zdjęcia
W marcu klasa 6a na lekcjach informatyki korzystała ze sprzętu pozyskanego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Uczniowie mieli za zadanie zbudować i zaprogramować własne roboty. Wyobraźnia uczniów podpowiadała im różne ciekawe pomysły. Zobacz zdjęcia
Uczniowie klasy 2c, w ramach lekcji dot. Zdrowego trybu życia i prawidłowego odżywiania, przygotowywali sałatki - warzywną i owocową. Wykorzystali do ich przyrządzenia sprzęt zakupiony w szkole w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Używali mikserów, ucierali warzywa na tarkach, kroili i siekali, doprawiali i ozdabiali swoje sałatki. Była też wspólna degustacja smakowitości. Oprócz sympatycznej lekcji, dzieci uczyły się w praktyczny sposób prawidłowo posługiwać sprzętem gospodarstwa domowego. Zobacz zdjęcia
Świąteczna atmosfera rozgościła się już na dobre, dlatego uczniowie klas 4 - 6 wykonali świąteczne ozdoby długopisami 3D na lekcjach informatyki. Zajęcia z długopisami 3D sprzyjają nie tylko współpracy i integracji uczniów, lecz przede wszystkim służą kształtowaniu cierpliwości i dokładności w wykonywaniu podjętego zadania. Co więcej praca z tym narzędziem pozwala uwolnić dziecięcą kreatywność, ćwiczy myślenie trójwymiarowe i rozwija wyobraźnię. Zobacz zdjęcia